کارافرینی
پس هیچ وحی منزلی در کارآفرین شدن همه نیست؛ روشن است که بهطور مشخص حدود ۱۰۰ برابر کارآفرینان خوب و موفق به کارمندان خوب، متعهد و حرفهای نیاز است و طبیعی است که هر دو با ارزش هستند.
پس از راهاندازی یک کسبوکار (در هر شکل یا اندازهای که باشد) کارکنان آن کسبوکار موتور محرک آن هستند. کدام شرکت فناور را سراغ دارید که بتواند بدون نیروهای کلیدی خود دوام بیاورد؟(همهٔ ما خبرهایی دربارهٔ دعواهای حقوقی غولهای فناوری سر مهاجرت یک خبره از یک شرکت به شرکت دیگر شنیدهایم.)
چیز دیگری که در دنیا بسیار متداولتر از ایران است کارآفرین شدن کارکنان باتجربه است؛ یعنی یک فرد مثلاً ۵ سال در یک شرکت فناور بزرگ کار میکند، تجربه میآموزد، ابزارها و فنون را میشناسد و… سپس استارتاپی جدید را راه میاندازد. برای همین است که متوسط سن بنیانگذاران استارتاپها مثلاً در سیلیکون ولی بسیار بیشتر از ایران است.
در پایان همانگونه که بارها گفتهام، باز هم تکرار میکنم که اکوسیستم استارتاپی ایران در حالت نوزادی است و همه ما در آغاز یکراه طولانی و در حال یادگیری بیشتر درباره استارتاپها هستیم.
[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]